29 ינו הנחיות לבקרת ESD עבור העובדים והמבקרים באזור מוגן EPA

זה לא מספיק לרכוש ציוד אנטיסטטי כדי להגן על האלקטרוניקה הרגישה שלכם. העובדים צריכים להשתתף בהגנה על המוצרים ובהבטחת איכותם.

אם כבר השקעת כסף ועבודה בציוד לבקרת מפגעי חשמל סטטי ESD Control, כדאי שהעובדים באזור המוגן EPA יבצעו את הפעולות הנדרשות כדי להצדיק את ההשקעה. ביצוע ההנחיות הבאות יוודא שהציוד האנטיסטטי שרכשתם אכן יגן על האלקטרוניקה הרגישה ל- ESD, פריקה בלתי מבוקרת של מטענים אלקטרוסטטיים. להלן מספר הנחיות לבקרת ESD עבור העובדים והמבקרים באזור מוגן EPA.

לפני כניסתך לאזור העבודה שלך, אנא פעל לפי ההנחיות הבאות:

ביגוד ESD – אנא הקפד ללבוש את החלוק או ביגוד ESD שלך ולכפתר אותו לסגירה מלאה.

ציוד אישי להארקת ESD (רצועת יד / רצועות רגל / נעליים) – אנא הקפד ללבוש את רצועת היד, או את רצועות הרגל (תמיד זוג, לא יחידה), או את הנעליים ESD שלך, והדק אותם ללבישה נוחה.

הארקת ESD  – בדוק בדיקה ויזואלית שמשטח העבודה שלך וכבל ההארקה שלך אכן מחוברים להארקת ESD כראוי.

ניקיון – וודא שמשטח העבודה שלך, כמו גם מדפים ועגלות, נקיים מחומרים מבודדים, כגון שאריות דבק, חומרי הלחמה, חומרי ציפוי, צבעים וכדומה. הקפד לנקות באמצעות חומרי ניקוי יעודיים ל-ESD בלבד.

הרחקה – יש להרחיק את כל החפצים המבודדים שאינם חיוניים לעבודה, כגון אריזות פלסטיק, מעילים וסוודרים, כוסות חד-פעמיות, תיקיות וקלסרים, סרטי דבק, וכדומה. אם החפצים המבודדים חיוניים לעבודה ולא ניתן להרחיקם, יש לוודא שהם רחוקים לפחות 50 ס"מ מכל פריט שרגיש לפריקה של חשמל סטטי, ESDS device. אם גם זה לא ניתן, הבא את העניין לתשומת לב אחראי ESD בחברה.

בדיקה – בהפסקה הראשונה שלך או במהלך השעה הקרובה, בדוק בבקשה את רצועת היד / רצועות הרגל (זוג) / הנעליים שלך בעמדת הבדיקה היעודית לבדיקת ציוד אישי להארקת ESD. אם הבדיקה נכשלת, אל תיגש לעמדת העבודה שלך אלא פנה מייד לממונה עליך או לאחראי הממונה על בקרת ESD בחברה.

משה גרופר MGTC ESD מבצע הרצאות, הדרכות והכשרות בנושא בקרת ESD בתעשיית האלקטרוניקה.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.